الإشعال الذاتي مش بيولّع
ماكينة الإشعال زي الولاعة بالظبط، بس بعدد منافذ على قد عيون البوتاجاز. لما تبطّل تشتغل، السبب غالباً: الشمعة اتّسخت بالدهون أو فيها رطوبة، اتكسرت، أو الماكينة (الترانس) ضعفت. جرّب الأول نظّف حوالين الشمعة وجفّفها. لو كمّل، محتاج تغيير الشمعة أو الماكينة.